werkcafe

Moet je je schamen?

Dit onderwerp bevat 0 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Richard1972 richard1972 1 jaar, 4 maanden geleden.

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Een tijdje terug heb ik een webinar gevolgd van het UWV. Ik dacht dat ik het allemaal wel wist. Maar net zoals geldt met de inspirerende bijeenkomsten van het WerkCafe is er altijd wel iets nieuws wat ik ervoor nog niet wist.

Dat was nu ook. Het webinar ging over het nieuwe solliciteren. Ofwel; doe naast het up-to-date houden van een cv ook iets aan de nieuwe vormen. Een youtube filmpje, gebruik maken van je netwerk enzovoort. Kortom; vérder kijken dan die twee kantjes over jezelf. En daarmee opvallen ten opzichte van de rest die het nog niet doet.

Na het webinar kreeg iedere kijker het verzoek of hij of zij mee wilden werken aan een interview voor het uwv werkblad. Ik dacht “ik zeg ja, we zullen het allemaal wel zien’. Ik deelde mee dat ik eigenlijk niet bij het UWV zit maar in de ‘bijstand’. Dit was geen probleem.
    Maar oeps: ik werd dus gevraagd! Er kwam een echt interview en een fotograaf in huis; het was wel even wat.

Aan het eind vroeg de dame wat ik als gouden tip wilde meegeven. Het eerste wat in mij opkwam was het volgende:

“Op werkloosheid rust nog een taboe. Mensen schamen zich. Mijn tip is: kruip uit je schulp. Laat anderen weten waar je naar op zoek bent. Misschien hebben ze nu niet meteen iets voor je, maar in de toekomst wel. En dan weten ze je te vinden.”

Mocht je willen kijken hoe het werkblad er uit ziet: http://www.werkbladmagazine.nl/artikel/ontdek-het-nieuwe-solliciteren

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

0 Vind ik leuk leden vinden dit artikel leuk
519 keer bekeken